Het managen van projecten op één centrale plek

Sparked liet ons Microsoft overwegen en nam ons tijdens het traject deskundig en betrokken aan de hand. Nu benutten we de services van Microsoft Office 365 op volle kracht en ben ik groot voorstander.

Jouke Jongsma
Chief Technology Officer van TTC Mobile

Awareness via een sms

TTC Mobile is actief in ontwikkelingslanden en opkomende markten. Via voornamelijk sms voeren ze awareness campagnes onder de lokale bevolking over bijvoorbeeld HIV of het verbeteren van de oogst. Opdrachtgevers zijn niet-gouvernementele organisaties, hulporganisaties en overheden. In de slipstream verzamelt en verstrekt TTC Mobile ook data voor commerciële vraagstukken.

TTC Mobile was op zoek naar het ‘totaalpakket’

TTC Mobile klopte bij Sparked aan voor een CRM-systeem, maar eenmaal met elkaar in gesprek werd het al snel helder: ze waren op zoek naar een totaaloplossing. Jouke Jongsma, Chief Technology Officer van TTC Mobile. “Onze wensenlijst? Eén centrale plek om sales bij te houden en projecten te managen op de manier waarop wij dat graag willen, mooi geïntegreerd met de e-mailclient.”

Onze werkzaamheden voor TTC Mobile

Altijd en overal
Voor TTC Mobile werd een productiviteitsplatform gemaakt waarin hun projecten en processen worden ondersteund: het Office-pakket plus Outlook, via de Cloud en op alle apparaten en schermen toegankelijk. Dankzij het werken in de Cloud is het platform toekomstbestendig. “Op basis van functionaliteit en het kostenplaatje kwam Microsoft Office 365 als winnaar uit de bus, met op de achtergrond Sparked als adviserende en uitvoerende partij”, vertelt Jongsma.

Online én offline
TTC Mobile heeft – op het moment van schrijven – in tien landen projecten lopen en heeft naast de vestiging in Amstelveen ook een kantoor in Kampala. In de Oegandese hoofdstad ligt het internet nog weleens plat, dus de doorslaggevende factor voor TTC Mobile was dat het platform ook offline beschikbaar moest zijn. Want: als het systeem daar goed draait, werkt het overal. “Alles synchroniseert nu slim en we zijn niet langer afhankelijk van de wispelturigheid van een internetconnectie,” aldus Jongsma.

 

1/4

Resultaten

Er heeft een grote efficiencyslag plaatsgevonden op het gebied van e-mail- en documentbeheer. In het verleden was het veertien man sterke team van Text to Change niet in staat om tegelijkertijd in hetzelfde document te werken. “Maar,” zegt Jongsma, “de grote winst gaat uiteindelijk zitten in het managen van projecten en het binnenhalen van leads.”

Bijzonderheden tijdens het project

Van Gmail naar Outlook

TTC Mobile werkte al met Microsoft Office, maar ook met Googles e-mailclient Gmail. Jongsma: “Om ultiem gebruik te maken van de mogelijkheden die Microsoft Office 365 biedt, stapten we helemaal over. Dus ook Gmail heeft plaatsgemaakt voor Outlook.” Gmail en bestaande documenten werden soepel en probleemloos gemigreerd en de volle kracht van het platform wordt nu benut. Een geoliede machine.

 

Met ons CloudTeam kan het!

Met ons CloudTeam lossen we jouw incidenten op en geven we antwoord op implementatie- en beheervragen. Je hebt op ieder gewenst moment toegang tot een compleet team van experts op alle onderdelen van Office 365. Zowel op afstand via telefoon, portaal, web en chat als op locatie.

Klik hier voor meer informatie over ons CloudTeam

Of laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Met ons in gesprek

Onze aanpak iets voor jouw organisatie?

Ik ga graag met jullie in gesprek

Ik wil graag een offerte aan